TA L1 VOLKSWAGEN T6
HRK 203
volací znak
1+3
hasičů
AED
(defibrilátor)
Holmatro
Vyprošťovací nářadí
Zajímavosti z výbavy
Vozidlová radiostanice
Pomocí vozidlové radiostanice se velitel družstva dokáže spojit s Krajským operačním a informačním střediskem.
Ruční radiostanice a svítilny
Každý člen družstva má k dispozici ruční radiostanici a svítilnu. Ruční radiostanice nám zajišťují spojení mezi sebou na místě zásahu. Velitel je vybaven velitelskou ruční radiostanicí, která umožňuje spojení s Krajským operačním a informačním střediskem.
Reflexní vesty
Reflexní vesty používáme při zásazích na pozemních komunikacích pro zvýšení viditelnosti (bezpečnosti) hasičů.
Sypký sorbent
Sypký sorbent je speciální prostředek pro zachycení a odstranění kapalin. Umí absorbovat téměř všechny druhy tekutin včetně těch nejagresivnějších jako jsou kyseliny a louhy. Nejčastěji jej používáme u dopravních nehod při úniku provozních kapalin z vozidel.
Záchranářský batoh
V našem záchranářském batohu kromě obvazového materiálu první pomoci najdete krční límce, kyslíkové masky, ambuvak i lahev s kyslíkem.
Výjezdový tablet
Pomocí výjezdového tabletu komunikujeme s Krajským operačním a informačním střediskem. Součástí softwaru je i navigace vozidla k události.
AED
AED – Automatizovaný externí defibrilátor je počítačové zařízení, které používáme pro defibrilaci v terénu. Je schopno analyzovat křivku EKG a vede provedení resuscitace správným způsobem.
Vakuová matrace
Vakuová matrace je mnohonásobně použitelná pomůcka k fixaci krku, končetin i celého těla pacientů. Používáme ji při podezření na poranění páteře či pánve.
S.T.A.R.T. systém
Systém třídění S.T.A.R.T. je systém třídění při velkém počtu raněných, který určuje způsob a pořadí ošetření pacientů v závislosti na jejich zraněních.
Výhled strojníka a velitele
Strojník má na starost řízení vozidla, zatímco velitel vpravo za pomoci výjezdového tabletu a vozidlové radiostanice udržuje spojení s Krajským operačním a informačním střediskem, a případně i s ostatními vozidly u zásahu.
Naviják
Lanový naviják máme upevněn na předním nárazníku technického automobilu. Používáme jej při vyprošťování, případně k zajištění nebo tažení předmětů a břemen.
Scoop rám
Scoop rám jsou specialní podélně dělitelná nosítka určená pro šetrný transport pacienta. Používáme je zejména v případech, kdy existuje podezření na poranění míchy nebo páteře pacienta.
Nůžky HOLMATRO
Nůžky na vyprošťovacím nářadí HOLMATRO používáme zejména při dopravních nehodách pro roztažení nebo stlačení deformovaných prostor karoserie vozidel při vyprošťování osob.
Rozpínák HOLMATRO
Hydraulický rozpínák na vyprošťovacím nářadí HOLMATRO používáme zejména při dopravních nehodách pro roztažení deformovaných prostor karosérie vozidel při vyprošťování osob.
Zajišťovací klíny
Pro stabilizaci havarovaných vozidel používáme množství plastových i dřevěnných klínů. Pomocí jich zajistíme vozidla proti samovolnému pohybu.
Motorová pila
Pomocí motorové řetězové pily nejčastěji odstraňujeme stromy spadlé na pozemní komunikace a nebezpečné části dřevěných konstrukcí.
Vybrané technické údaje
Zdvihový objem 1968 cm3
Typ motoru naftový
Maximální výkon 110 kW
Počet přepravovaných osob 1+3
Max. rychlost 179 km/h
Objem palivové nádrže 75l
Objem redukčního činidla AdBlue 13l
Vozidlo je vybaveno vyprošťovacím zařízením Holmatro a slouží k dopravním nehodám a ostatním technickým událostem.